Almas og Fridas mormor

fredag den 9. marts 2012

Patchwork tæppe fra 70'erne


I kælderens gemmer har jeg hentet en patchwork-dug frem. Dugen syede jeg midt i halvfjerdserne, altså for omkring 40 år siden. Den er syet på symaskine uden hensynstagen til om hjørnerne flugtede - jeg tror ikke jeg den gang anede spor om at det burde de gøre.
Det ville være synd at kassere den af den grund, synes jeg. Både jeg og min datter husker alle de forskellige stoffer, som jo nu kan betegnes som retro.


Jeg klippede rask kanterne af dugen, gav den et tyndt mellemlag og monterede en lækker gul flies på bagsiden. Nu ligger den på gulvet hos min datter, og lille Frida kan godt li' at ligge på maven og øve sine muskler på den.

3 kommentarer:

  1. Det er da genbrug, når det er allerbedst! Det er blevet alletiders tæppe, og farverne er det rene solskin.

    Randi

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Randi. Du har ret, jeg tror jeg vil kalde det Solskinstæppet :)

      Slet
  2. Det er da et skønt tæppe.
    Godt du ikke smed det ud, det ville da ha været en katastrofe.
    Kh hanne

    SvarSlet