Almas og Fridas mormor

mandag den 12. marts 2012

Fåreklipning

 I weekend'en fik vi klippet vores 10 får. Vi havde Alma overnattende så hun skulle klart være med. Hun er meget glad for fårene, men hun er bestemt ikke glad for larmende maskiner og det synes hun at Hannes klippemaskine var. Hun ville ikke være inde i stalden, hvor klipningen foregik men stod udenfor og kaldte: morbar kom ud! Hun synes det var for farligt for ham at være nær den maskine.
 Mens fåreklipperen holdt pause ville hun gerne ind i stalden og kigge på de klippede dyr. Den helt sorte er et lam fra sidste sommer. Lammene bliver født sorte og bliver så efterhånden brune og til sidst grå.
 Her ligger bunken af lækker blød uld - men det bliver smidt på genbrugspladsen for ingen vil have det. Det er godt nok synd. Jeg har en fin rok men har ikke spundet siden 80érne, men nu tog jeg den sorte lammeuld fra og så vil jeg prøve om jeg kan huske at spinde. Det bliver sjovt.
Bagefter hyggede Alma sig med lidt finmotorik. Hun havde fundet et ark med små farvede klistermærke-prikker og de var sjove at pille af og sætte på papir.


2 kommentarer:

  1. Hej Anne
    hvor er det ærgeligt at ingen ønsker at aftage ulden ....
    Jeg glædes stadig over at jeg var heldig at vinde lækkert garn fra dine får ...
    jeg ønsker mig stadig skind i den smukke grå/brune farve ....
    Alma ser ud til at hygge sig :o)
    knus♥

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne
      Jeg synes bestemt også at det var en glæde at DU vandt garnet - og jeg fik en bluse opkaldt!
      KH

      Slet